• Idi na sadržaj
Najbliža IDEA prodavnica? Odmah iza ugla
0800 101 202 Besplatni info telefon
Internet prodavnica online.idea.rs

Idea Idea Idea

Pretraga:
  • Internet prodavnica
  • Pretraživanje:
  • Naslovna
  • Akcije
    • Super dani
    • Katalozi
  • Aktuelno
    • Vredno je zajedno
    • Ukusi moga kraja
    • Pekara
    • Super kartica
    • Svet vina
    • MEStO za sve
    • Naša adresa
  • Novosti
  • Prodavnice
    • Beograd
    • Novi Sad
    • Niš
    • Cela Srbija
    • Ribarnice
    • Pametne prese
    • Non-stop otvoreno
    • Otvoreno do ponoći
  • Zaposlenje
  • O Idei
    • Novosti
    • Kontakt
    • Usluge kupcima
      • Načini plaćanja
      • Super Kartica
      • Dostava do vaših vrata
      • IDEA newsletter
      • Poklon kartica
      • Kontakt centar
      • Prijavljivanje neetičkog ponašanja
    • Naši brendovi
      • Liste o sastavu za detergente
    • IDEA Organic
      • Lokacije
      • Recepti
      • Blog
      • Novosti
      • Akcije
      • Reciklaža limenki
  • Super kartica
  • 0800 101 202 Besplatni info telefon

  • Naslovna
  • Akcije
      • Super dani
      Katalozi
      Naj-naj letnja ponuda
      od 05.06.2025. do 01.07.2025.
      Naj naj ponuda za vaš dom
      od 05.06.2025. do 01.07.2025.
      Specijal piva
      od 16.06.2025. do 15.07.2025.
      Naj-naj letnja ponuda
  • Aktuelno
    • Vredno je zajedno
      Vredno je zajedno
      Ukusi moga kraja
      Ukusi moga kraja
      Pekara
      Pekara
      Super kartica
      Super kartica
      Svet vina
      Svet vina
      MEStO za sve
      MEStO za sve
      Naša adresa
      Naša adresa
  • Novosti
  • Prodavnice
    • Beograd
      Beograd
      Novi Sad
      Novi Sad
      Niš
      Niš
      Cela Srbija
      Cela Srbija
      Ribarnice
      Ribarnice
      Pametne prese
      Pametne prese
      Non-stop otvoreno
      Non-stop otvoreno
      Otvoreno do ponoći
      Otvoreno do ponoći
  • Zaposlenje
  • O Idei
      • Novosti
      • Kontakt
      Usluge kupcima
      Načini plaćanja
      Super Kartica
      Dostava do vaših vrata
      IDEA newsletter
      Poklon kartica
      Kontakt centar
      Prijavljivanje neetičkog ponašanja
      Naši brendovi
      Liste o sastavu za detergente
      IDEA Organic
      Lokacije
      Recepti
      Blog
      Novosti
      Akcije
      Reciklaža limenki
  • Super kartica
  • Naslovna
  • Lokacije
  • Recepti
  • Blog
  • Novosti
  • Akcije
  • Reciklaža limenki
  • Naslovna
  • Lokacije
  • Recepti
  • Blog
  • Novosti
  • Akcije
  • Reciklaža limenki
Društvena dimenzija hrane

Društvena dimenzija hrane

29.09.2022.

Ljudi oko nas imaju veliki uticaj na svakodnevne izbore u ishrani. Taj uticaj kreće od porodice, a nastavlja se u školi, na poslu i u svim situacijama u kojima imamo interakciju sa ljudima.

Kulturološka pozadina

Kada čujete kako se u nekim delovima sveta jedu insekti, verovatno vam se podignu obrve, a lice dobije izraz gađenja. Jelovnik sa insektima vam deluje potpuno neprihvatljivo. Pa ipak, negde će se takav obrok smatrati specijalitetom. Kultura u kojoj odrastamo ima ogroman uticaj na naš izbor hrane i na način na koji ćemo percipirati hranu. To najbolje znaju osobe koje odluče da drastično promene ishranu. Pa ako živite u okruženju gde je sočna šnicla merilo dobre hrane, verovatno ćete iskusiti neodobravanje ukoliko odlučite da postanete vegan. Svakodnevno suočavanje sa ovim neodobravanjem za mnoge će biti kamen spoticanja i razlog zbog kojeg će teško krenuti sa promenama u ishrani čak i onda kada je to očigledno potrebno.       

Na nas utiču i ljudi koje ne poznajemo

Pre pojave interneta uticaji su se svodili na neposredno okruženje u kojem su ljudi boravili. Uticaj su imali i mediji, pre svega novine i televizija, ali tada se o ishrani nije mnogo polemisalo jer se nije smatrala posebno značajnom. Međutim, sa pojavom interneta, posebno društvenih mreža dolazimo do informacija koje nam ranije nisu bile dostupne. Čitamo o iskustvima drugih ljudi, a onda na osnovu toga stvaramo neke svoje zaključke i donosimo odluke. Popularni podkasti i YouTube kanali takođe imaju veliki uticaj na formiranje mišljenja o tome šta se smatra zdravom hranom. Informacije o ishrani dolaze i od vrhunskih stručnjaka, ali i od ljudi koji samo prenose svoja iskustva ili iznose lične stavove. Ove uticaje je potrebno osvestiti jer je izuzetno važno napraviti kvalitetnu selekciju dostupnih informacija, a konačna odluke uvek donositi uz pomoć ljudi iz struke. 

Zašto je važno da razumemo društvenu dimenziju hrane?

Kada se govori o zdravoj ishrani tada se odgovornost uglavnom pripisuje pojedincu. I zaista, na prvi pogled svako od nas odlučuje šta će da stavi na tanjir. Međutim, pitanje ishrane je daleko kompleksnije i ove uticaje uvek treba imati u vidu. Čovek je društveno biće, a hrana je veoma važan deo društvenog života. Uz hranu se slavi i žali, druži, hranu delimo sa dragim ljudima, u njoj uživamo. Kada se ispostavi da hrana koju smo navikli da jedemo više ne služi zdravlju i kada je neophodno da napravimo promenu, tada je drugačiji izbor namirnica samo jedan deo celokupne slike. Potrebna je veština komunikacije, spremnost da se zaume stav, istrajnost da se namera održi uprkos nerazmevanju okoline, što nije uvek lako. Međutim, kada se ovi uticaji osveste i sagledamo ishranu kroz njen društveni aspekt, bolje ćemo razumeti sopstvene izbore i lakše naći način da ti izbori budu zaista naši. To je ujedno i odlična prilika da sami izvršimo uticaj na okruženje svojim izborima koji su kvalitetni. Jer ako se zdravo hranite, dobrog ste zdravlja i puni energije, tada je očigledno da ste na dobrom putu. I vrlo je verovatno da će biti onih koji će poželeti da vam se na tom putu pridruže i time sami iskuse prednosti zdrave ishrane.

Slatki izuzeci

Ne treba zanemariti i male, slatke izuzetke kojih će uvek biti. To je ona hrana koju volimo, uz koju se družimo, a koju je potrebno ograničiti. U ovom slučaju ograničenja ne znače uskraćivanje, jer imaju dragocen zadatak: da istovremeno omoguće zadovoljstvo, a ne načine štetu.

Idea

Prijavite se na newsletter

O Idei
Novosti
Kontakt
Etički kodeks
Kodeks poslovnog ponašanja dobavljača
Prodavnice
Najbliža Idea prodavnica
Informacije za kupce
Načini plaćanja
Dostava
Uslovi i pravila
Obaveštenje o privatnosti
0800 101 202 Besplatni info telefon

Copyright IDEA marketi d.o.o. 2025 2025. Sva prava su zadržana.