• Idi na sadržaj
Najbliža IDEA prodavnica? Odmah iza ugla
0800 101 202 Besplatni info telefon
Internet prodavnica online.idea.rs

Idea Idea Idea

Pretraga:
  • Internet prodavnica
  • Pretraživanje:
  • Naslovna
  • Akcije
    • Super dani
    • Katalozi
  • Aktuelno
    • Vredno je zajedno
    • Ukusi moga kraja
    • Pekara
    • Super kartica
    • Svet vina
    • MEStO za sve
    • Naša adresa
  • Novosti
  • Prodavnice
    • Beograd
    • Novi Sad
    • Niš
    • Cela Srbija
    • Ribarnice
    • Pametne prese
    • Non-stop otvoreno
    • Otvoreno do ponoći
  • Zaposlenje
  • O Idei
    • Novosti
    • Kontakt
    • Usluge kupcima
      • Načini plaćanja
      • Super Kartica
      • Dostava do vaših vrata
      • IDEA newsletter
      • Poklon kartica
      • Kontakt centar
      • Prijavljivanje neetičkog ponašanja
    • Naši brendovi
      • Liste o sastavu za detergente
    • IDEA Organic
      • Lokacije
      • Recepti
      • Blog
      • Novosti
      • Akcije
      • Reciklaža limenki
  • Super kartica
  • 0800 101 202 Besplatni info telefon

  • Naslovna
  • Akcije
      • Super dani
      Katalozi
      Naj-naj letnja ponuda
      od 05.06.2025. do 01.07.2025.
      Naj naj ponuda za vaš dom
      od 05.06.2025. do 01.07.2025.
      Specijal piva
      od 16.06.2025. do 15.07.2025.
      Naj-naj letnja ponuda
  • Aktuelno
    • Vredno je zajedno
      Vredno je zajedno
      Ukusi moga kraja
      Ukusi moga kraja
      Pekara
      Pekara
      Super kartica
      Super kartica
      Svet vina
      Svet vina
      MEStO za sve
      MEStO za sve
      Naša adresa
      Naša adresa
  • Novosti
  • Prodavnice
    • Beograd
      Beograd
      Novi Sad
      Novi Sad
      Niš
      Niš
      Cela Srbija
      Cela Srbija
      Ribarnice
      Ribarnice
      Pametne prese
      Pametne prese
      Non-stop otvoreno
      Non-stop otvoreno
      Otvoreno do ponoći
      Otvoreno do ponoći
  • Zaposlenje
  • O Idei
      • Novosti
      • Kontakt
      Usluge kupcima
      Načini plaćanja
      Super Kartica
      Dostava do vaših vrata
      IDEA newsletter
      Poklon kartica
      Kontakt centar
      Prijavljivanje neetičkog ponašanja
      Naši brendovi
      Liste o sastavu za detergente
      IDEA Organic
      Lokacije
      Recepti
      Blog
      Novosti
      Akcije
      Reciklaža limenki
  • Super kartica
  • Naslovna
  • Lokacije
  • Recepti
  • Blog
  • Novosti
  • Akcije
  • Reciklaža limenki
  • Naslovna
  • Lokacije
  • Recepti
  • Blog
  • Novosti
  • Akcije
  • Reciklaža limenki
Psihološka dimenzija hrane

Psihološka dimenzija hrane

29.09.2022.

Koju hranu biramo u velikoj meri zavisi od bogatog sveta unutar nas. Sve informacije koje stižu spolja propuštaju se kroz brojne filtere specifične za svakog ponaosob, na osnovu kojih stvaramo svoj lični odnos prema hrani.

Gledaju isto, ne vide isto

Ako grupa ljudi gleda u isto jelo, verovatno je da neće i videti isto. Uzmimo za primer tanjir na kome se nalaze meso, testenina i salata. Osoba koja želi da skine kilograme videće kalorije. Reagovaće sa odobravanjem na salatu i meso, ali će testeninu posmatrati sa strahom. Neko ko je revnostan u teretani i želi da izgradi mišiće u obrok će gledati kao u izvor proteina. Fokusiraće se na meso i možda preskočiti ostatak. Pobornik veganske ishrane tanjir sa mesom neće ni pogledati. Naučnik koji se bavi istraživanjem hrane video bi kolekciju hemikalija. Svaka od ovih osoba ima jedinstvenu percepciju hrane, skup uverenja na osnovu kojih stvara mišljenje o tome šta se nalazi na tanjiru.

Ova uverenja, kojih možemo, ali i ne moramo biti svesni imaju veliki uticaj na naše izbore u ishrani.  

Emocije i hrana

Poznata vam je karakteristične scena iz filma: devojka dolazi kući nakon raskida, otvara frižider i poseže za porodičnim pakovanjem sladoleda. I sami ste se možda zatekli nad praznim omotom čokolade, pitajući se šta se upravo dogodilo. Emocije igraju značajnu ulogu kada je u pitanju naš odnos prema hrani. Za razliku od prave gladi kod koje će bilo koja hrana dobro doći da utoli glad, kod emocionalne gladi potreba za hranom dolazi naglo i obično je u pitanju tačno određena vrsta hrane za kojom se žudi. Nakon jela se javlja krivica, a sama negativna emocija može voditi još većem unosu hrane. Emotivno jedenje nastupa i onda kada je konkretna vrsta hrane povezana sa određenom emocijom, pa ta emocija postaje okidač za unos hrane. Ako se detetu daju slatkiši kao nagrada za dobro ponašanje ili sladoled onda kada je tužno, tada dete počinje da povezuje ovu hranu sa tačno određenim emocijama, pa ovu šemu ponašanja prenosi i u odraslo doba. Osim toga, hrana može poslužiti i kao sredstvo da se odvuče pažnja od poteškoće da se osoba nosi sa nekim emotivnim konfliktom ili anksioznošću.

Opušteno tokom jela

Od dešavanja u našem unutrašnjem svetu zavisi i kako ćemo variti hranu koju pojedemo. Hrana se najbolje vari kada smo opušteni tokom jela, jer jedino ćemo tako biti maksimalno podešeni na „režim varenja“. Onog momenta kada telom prostruje hormoni stresa, varenje se može drastično usporiti - pa čak i zaustaviti, što zavisi od intenziteta stresa, pa stalna izloženost stresu niskog intenziteta itekako ima uticaja na efikasnost varenja. Zbog ovoga je uvek dobro obratiti pažnju na neraskidivu vezu između uma i tela i činjenicu da je naš mentalni sadržaj podjednako značajan kao i sadržaj hrane koju jedemo.

Idea

Prijavite se na newsletter

O Idei
Novosti
Kontakt
Etički kodeks
Kodeks poslovnog ponašanja dobavljača
Prodavnice
Najbliža Idea prodavnica
Informacije za kupce
Načini plaćanja
Dostava
Uslovi i pravila
Obaveštenje o privatnosti
0800 101 202 Besplatni info telefon

Copyright IDEA marketi d.o.o. 2025 2025. Sva prava su zadržana.