Prvo Best Buy Award istraživanje u Republici Srbiji pokazuje da građani Srbije, kada je u pitanju inostrani maloprodajni trgovinski lanac najboljeg odnosa cene i kvaliteta, svoje poverenje daju IDEA trgovinama.
U prvom Best Buy Award istraživanju, građani Srbije, na osnovu sopstvenog iskustva i mišljenja, izjavili su da IDEA nudi najbolju vrednost za njihov novac - br. 1 kada je reč o najboljem odnosu cene i kvaliteta u pogledu međunarodnog maloprodajnog trgovinskog lanca u Republici Srbiji. Drugim rečima, kupovina u trgovinama IDEA je kupovina proizvoda vrhunskog kvaliteta po najboljoj ceni.
Ovo je rezultat prvog „Best Buy Award” istraživanja u Republici Srbiji koje je obavila švajcarska organizacija ICERTIAS - Međunarodna asocijacija za sertifikaciju. Ova organizacija meri iskustva građana i njihovo zadovoljstvo u pogledu odnosa cene i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu.
Istraživanje „Best Buy Award” 2013/2014. u Srbiji je sprovedeno u oktobru 2013. godine na teritoriji Srbije, na uzorku od 1.200 ispitanika. Ispitanici su bili državljani Srbije, korisnici interneta stariji od 15 godina. Istraživanje je izvedeno preko veb upitnika koristeći metod CAWI - DEEPMA (Veb intervjuisanje uz pomoć računara – metod duboko poznavanja „Deep Mind Awareness”).
Kao deo Best Buy Award istraživanja, ispitanici su upitani šta po njihovom mišljenju predstavlja najbolji odnos cene i kvaliteta - najbolja vrednost za njihov novac - u skladu sa ličnim iskustvom u odnosu na određeni proizvod ili kategoriju usluga na srpskom tržištu.
Prvo „Best Buy Award” istraživanje u Republici Srbiji obuhvatilo je 105 različitih ekonomskih kategorija u sektorima kao što su: maloprodaja, prehrana, odevanje, obuća, kozmetika, kućni aparati, telekomunikacije, finansije, i drugo.
Pitanja istraživanja „Best Buy Award” bila su otvorena, odnosno ispitanicima nisu ponuđeni odgovori. Slobodno su mogli da navedu imena proizvođača ili pružalaca usluga koji, prema njihovom iskustvu, nude najbolji odnos cene i kvaliteta na tržištu.
Kada je reč o inostranom lancu trgovina, ispitanici u istraživanju upitani su sledeće:
„Navedite naziv međunarodnog (inostranog) maloprodajnog tgovinskog lanca koji prema vašem ličnom iskustvu ili iskustvu vaših bližnjih nudi najbolji odnos cene i kvaliteta na srpskom tržištu:“
Najviše ispitanika je odgovorila na ovo pitanje: „IDEA”.
Važno je naglasiti da istraživanje „Best Buy Award” ne meri vrednost marke ili tržišni udeo. Iskustvo, mišljenje, zadovoljstvo i percepcija potrošača se isključivo koriste da izmere odnos cene i kvaliteta roba i usluga na tržištu, na osnovu ličnog iskustva.
O projektu „Best Buy Award”
Danas, više nego ikad, kupci su u potrazi za boljom vrednošću za svoj novac. Prilikom donošenja konačne odluke, potrošači danas uporede cenu i kvalitet svakog proizvoda koji žele da kupe.
Odnos između dobre cenu i najboljeg mogućeg kvaliteta (Best Buy) je sada prosečnom evropskom potrošaču važniji nego ikada.
„Best Buy Award” je projekat švajcarske organizacije ICERTIAS - Međunarodne asocijacije za sertifikaciju GmbH, sa sedištem u Cirihu, Švajcarska.
Osnovna misija istraživanja „Best Buy Award” je da se stekne uvid u korisničko iskustvo i percepciju proizvoda i usluga za koje se smatra da pružaju najbolji odnos cene i kvaliteta (tzv. „Best Buy”) prema mišljenju samih korisnika.
Cilj projekta „Best Buy Award” i sertifikata je da se pojednostavi potragu za najboljom robom i uslugama po najpovoljnijim cenama. Njegova namena je da donese dobrobit kupcima na lokalnom i međunarodnom tržištu.
Istraživanje „Best Buy Award” se sprovodi u skladu sa odredbama „Međunarodnog kodeksa za sprovođenje tržišnih i socijalnih istraživanja” koji je usvojila Međunarodna privredna komora (ICC) i Svetska asocijacija istraživača eksperata (ESOMAR).